Річний звіт за 2022-2023 навчальний рік
https://docs.google.com/document/d/1ONTlrVBj93gP9TDuue8mbTMgprYUtOhCKs8sx1UKav4/edit?usp=sharing11:07 15.07.2023
І.ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Заклад має три рівні освіти:
Початкова освіта;
Базова середня освіта;
Профільна середня освіта.
Стратегії розвитку закладу освіти;
річного плану роботи закладу освіти;
перспективного плану роботи закладу освіти;
освітньої програми закладу освіти;
плану роботи шкільної бібліотеки;
планів роботи методичних об’єднань закладу освіти;
календарно – тематичного планування вчителів – предметників;
Статуту закладу освіти;
Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу закладу освіти;
Положення про систему забезпечення внутрішньої якості освіти закладу.
Освітнє середовище:
Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
Формування розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору;
Система оцінювання здобувачів освіти:
формування відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень;
застосовування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти;
спрямовування системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання;
Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти:
ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти;
постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників;
налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками чи іншими законними представниками (далі - батьки), працівниками закладу освіти;
організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності;
Управлінські процеси закладу освіти:
наявність стратегії та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань;
формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм;
ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників.
організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою;
формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.
ЗО планував власну діяльність та формував стратегію розвитку;
У ЗО на основі освітньої програми складено та затверджено навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу;
У ЗО освітня програма схвалена педагогічною радою та затверджена його керівником;
Варіативну складову обрано відповідно до запитів здобувачів освіти та письмових заяв їх батьків:
У ЗО інваріантний складник навчального плану реалізується в повному обсязі;
У ЗО у межах часу, передбаченого освітньою програмою, встановлено структуру навчального року (за семестрами), тривалість навчального тижня (5-денний робочий тиждень), дня (8-годинний робочий день), занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу;
У ЗО під час вивчення окремих предметів для посилення індивідуальної роботи з учнями запроваджено поділ класів на групи;
У ЗО організація освітнього процесу не призводить до перевантаження учнів і забезпечує безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти;
У ліцеї функціонує група продовженого дня;
У ЗО зарахування учнів до ГПД та їх відрахування з неї здійснюються згідно з наказом керівника на підставі відповідної заяви батьків або інших законних представників учнів
У ЗО наповнюваність ГПД не перевищує 30 осіб;
У ЗО режим роботи ГПД та організації освітнього процесу схвалено педагогічною радою та затверджено керівником;
У ЗО план роботи вихователя ГПД погоджено заступником директора та затверджено директором закладу;
У ЗО медичне обслуговування здобувачів освіти забезпечує медичний працівник, який входить до штату ЗО.
Основним джерелом інформаційного забезпечення впродовж навчального року була мережа Інтернет.
Діяльність закладу освіти висвітлювалась на шкільному веб-сайті та на офіційній сторінці закладу освіти в ФБ .
Мета самооцінювання полягає у встановленні відповідності між діяльністю школи та її результатами, а також у визначенні проблемних питань і шляхів удосконалення якості освітньої діяльності. Процес самооцінювання складається з 4 етапів:
Вивчення (моніторинг процесів системи та аналіз результатів моніторингу).
Оцінювання (визначення рівня якості та результатів функціонування системи).
Звітування (аналіз стану та визначення шляхів удосконалення освітньої системи).
Планування (визначення заходів для вдосконалення функціонування системи).
Напрями самооцінювання освітньої діяльності відповідають стратегії розвитку закладу освіти та містять:
систему оцінювання здобувачів освіти;
оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;
освітнє середовище закладу освіти;
управлінські процеси закладу освіти.
ІІ.УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Формування контингенту здобувачів освіти здійснювалося у відповідності до нормативно – правової бази:
У ЗО зарахування учнів проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, та за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу.)
У ЗО зарахування дітей здійснюється відповідно до території обслуговування.
У ЗО наповнюваність більшості класів відповідає нормам.
У ЗО переведення учнів (вихованців) (крім 1 - 4 класів) до наступного класу здійснюється на підставі результатів підсумкового (семестрового та річного) оцінювання учнів (вихованців) та/або їх державної підсумкової атестації (для учнів четвертих і дев’ятих класів) згідно з рішенням педагогічної ради ЗО;
Переведення здобувачів освіти до іншого закладу ЗО здійснюється наступним чином: у ЗО керівник упродовж одного робочого дня з дня отримання заяви одного з батьків учня (для учнів, які не досягли повноліття) або учня про переведення на підставі письмового підтвердження або його сканованої копії з іншого ЗО про можливість зарахування відповідного учня до нього видає наказ про відрахування учня для переведення до іншого ЗО та особову справу учня;
У ЗО рішення про відрахування дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається за згодою органів опіки та піклування;
У разі відсутності учнів, які не досягли повноліття, на навчальних заняттях протягом десяти днів підряд з невідомих або без поважних причин, ЗО надає відповідному територіальному органу Національної поліції та службі у справах дітей дані таких учнів для провадження діяльності відповідно до законодавства, пов’язаної із захистом їх прав на здобуття загальної середньої освіти.
Впродовж 2023-2024 навчального року, попри військовий стан, діяльність педагогічного колективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів, на охоплення навчанням усіх дітей шкільного віку.
Освітню діяльність було організовано з урахуванням навичок та відповідно до індивідуальних стилів, темпу, складності та навчальних траєкторій учнів.
У навчанні були враховані вікові особливості фізичного, психічного і розумового розвитку дітей. Діяльність педагогів спрямовувалась на розкриття потенціалу кожної дитини, на забезпечення неупередженого та справедливого ставлення до кожного учня, на долання будь-якої дискримінації. Відзначалися зусилля й успіхи всіх учнів.
Станом на 1 вересня 2023-го року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 15 учнів. Сформовано один перший клас. Усього сформовано 11 класів.
Кількість учнів в Вознесенському ліцеї:
всього – 182 учнів. 7 учнів навчалося за сімейною формою ( 4 учні перебували за кордоном).
Рух учнів 2023 - 2024 н.р. |
|
|
|
|
Клас |
На початок року |
Прибуло |
Вибуло |
На кінець року |
1 |
15 |
0 |
4 |
17 |
2 |
13 |
0 |
1 |
12 |
3 |
16 |
1 |
3 |
14 |
4 |
17 |
1 |
1 |
17 |
5 |
17 |
1 |
0 |
18 |
6 |
20 |
2 |
1 |
21 |
7 |
17 |
1 |
0 |
18 |
8 |
27 |
6 |
5 |
28 |
9 |
18 |
2 |
2 |
18 |
10 |
5 |
0 |
0 |
5 |
11 |
17 |
0 |
1 |
16 |
Рух учнів по роках |
|
|
|
|
Навч. рік |
На початок року |
Прибуло |
Вибуло |
На кінець року |
2020 - 2021 |
201 |
19 |
20 |
200 |
2021 - 2022 |
200 |
5 |
25 |
180 |
2022 - 2023 |
180 |
10 |
3 |
187 |
2023 - 2024 |
182 |
14 |
12 |
184 |
Аналіз причин руху учнів свідчить, що переважна більшість переводів зумовлена зміною місця проживання родини, і пов'язана з переїздами та військовим станом.
Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2023-2024 навчальному році були:
спільна робота з ЗДО;
контроль за відвідування учнями навчальних занять.
За підсумками аналізу навчальних досягнень 2023/2024 навчального року із 184 учнів 1-11 класів:
учні 1-2 класів оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень;
учні 3-4 класів оцінені рівнево і оформлені свідоцтва досягнень;
учні 5 – 9,10 класів переведені на наступний рік навчання.
учнів, які були на сімейній формі навчання - не атестовані.
Отримали свідоцтво про базову загальну середню освіту – 18 учнів.
Отримали свідоцтво про повну загальну середню освіту 16 учнів.
Нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні».
1. Осадча Ірина – 3 клас;
2. Лагонда Ангеліна – 3 клас;
3. Дзюник Артур – 3 клас;
4. Мінакова Кіра – 4 клас;
5. Лобода Анастасія – 4 клас;
6. Чамата Данило – 4 клас;
7. Шарата Владислав – 7 клас;
8. Нестерчук Віталіна – 7 клас;
9. Іванюк Максим – 7 клас;
Учениця 9 класу Мінасян Анастасія отримала свідоцтво з відзнакою.
Мережа випускників |
|
|
Навч. рік |
11 клас |
9 клас |
2019 - 2020 |
7 |
5 |
2020 - 2021 |
14 |
4 |
2021 - 2022 |
8 |
3 |
2022 - 2023 |
9 |
6 |
2023 - 2024 |
16 |
18 |
Щодо системи оцінювання навчальних досягнень учнів в результаті проведеного самооцінювання було виявлено наступне.
У закладі освіти розроблено систему оцінювання, що включає принципи, форми, методи, критерії, процедури та правила оцінювання. Розроблена система ґрунтується на національних критеріях та вимогах оцінювання, враховує національну шкалу оцінювання та ілюструє культуру оцінювання, сформовану закладом освіти. Принципи, критерії, процедури та правила оцінювання описано в освітній програмі. Учителі адаптують, розробляють критерії оцінювання для різних видів діяльності. Критерії оцінювання є доступними та зрозумілими для учнів, оприлюднені в різних формах: усній, на сайті закладу, на інформаційних стендах у навчальних кабінетах та інших приміщеннях закладу. Система оцінювання в закладі освіти ґрунтується на компетентнісному підході.
Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до навчання: діє учнівське самоврядування, учні займаються волонтерством. Учителі дають учням доручення, іноді делегують повноваження. Здійснюється профорієнтаційна робота.
2.2 Навчальна діяльність учнів
Протягом 2023-2024 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів.
Результати навчальної роботи учнів 5-11 класів за підсумками року такі:
Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, бачимо що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня.
З учнями, які мають бали початкового рівня за результатами річного оцінювання були проведені такі види роботи: індивідуальні бесіди з учнями та їх батьками, додаткові заняття з предметів, індивідуальні завдання. Розглядалось це питання на нараді при директорові й на засіданнях методичних об’єднань, з’ясовувались причини слабкої успішності учнів. Серед них були названі такі:
відсутня система роботи із слабо встигаючими учнями й учнями, які пропускають заняття через хворобу,
недостатній зв’язок учителів із батьками.
Війна в Україні.
Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження вивчення профільних предметів в старшій школі. Так у 11 класі виділено додаткові години для вивчення української мови. У 2023/2024 навчальному році проведено комплекс заходів щодо роботи з учнями допрофільних та вибору профільних предметів:
робота класних керівників (діагностика) з виявлення нахилів підлітків;
вироблення шкільними методичними об’єднаннями пропозицій щодо планування, факультативів курсів за вибором у профільних і допрофільних класах;
батьківські збори 7, 8, 9 класів за участю директора, класних керівників, батьків.
Робота колективу ліцею, яка проведена за програмою виявлення та підтримки талановитої молоді і створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності, має свої позитивні результати. Як відомо, дієвим засобом формування мотивації до навчання, підвищення пізнавальної активності, поглиблення і розширення знань, створення умов для збереження і розвитку інтелектуального потенціалу нації є різноманітні інтелектуальні змагання: Всеукраїнські олімпіади, турніри, Інтернет-олімпіади, інтерактивні конкурси.
Та поряд з позитивним у роботі з обдарованими та здібними дітьми є певні недоліки, які слід врахувати і спланувати їх усунення у 2024/2025 навчальному році:
недостатньо ефективна та якісна підготовка учнів до районних та обласних олімпіад;
недостатньо проводиться робота вчителів-предметників щодо залучення здібних та обдарованих дітей до участі в науково-дослідницькій роботі Малої академії наук;
несистематично проводиться позакласна робота з предметів: вікторини, конкурси, КВК, інтелектуальні ігри тощо;
не досить організовано проводяться предметні тижні методичних об’єднань вчителів-предметників.
З 1 вересня по 16 жовтня 2023 року в умовах воєнного часу у закладі було організовано освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладу його здобувачами. В першу чергу було проінформовано учнів та батьків про введений державою військовий стан, та як заспокоїти дітей під час війни. Розроблено план роботи дистанційного навчання учнів 1 – 11 класів.
Усі члени педагогічного колективу мали технічні можливості для забезпечення освітнього процесу засобами дистанційного навчання. Навчання проводилося згідно з розкладом дистанційної роботи , затвердженим директором закладу. Розклад уроків під час дистанційного навчання максимально наближений до розкладу уроків у 1-11 класах на 2023-2024 н.р. оскільки подача навчального матеріалу здійснювалася у синхронному та асинхронному режимі. На початок дистанційного навчання всі педагогічні працівники склали індивідуальні плани роботи щодо забезпечення виконання освітніх програм засобами он-лайн спілкування з учнями, індивідуальних інтернет-консультацій, відео уроків, онлайн уроків. Завдання для учнів висвітлювалися на платформі Google Classroom та у групах Viber для кожного класу окремо. Щотижня педагоги звітували за складеним алгоритмом про проведену роботу в умовах дистанційного навчання: вказували вивчені теми, кількість проведених індивідуальних консультацій, тестів, кількість учнів, які оцінені, засоби дистанційного навчання. Дистанційне навчання здійснювалося у двох режимах: синхронному (всі учасники освітнього процесу одночасно перебувають у веб-середовищі) та асинхронному (освітній процес здійснюється за зручним для вчителів та учнів графіком).
Автономію вчителя забезпечено академічною свободою, включаючи свободу вільного вибору форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі
Аміністрація закладу мала доступ до платформи Google Classroom та груп у Viber класів закладу.
Систематично проводилися індивідуальні консультації для батьків та учнів, які потребують допомоги під час війни. Також проводилася робота з батьками , адже від взаємозв’язку та взаєморозуміння батьків на даний момент залежило результат навчання учнів. Проводилися індивідуальні бесіди : «Як заспокоїти дитину під час війни?», «Обережно міни», «Інформація для внутрішньо переміщених осіб», «Інструкція для біженців щодо порядку виїзду за кордон»
Для підтримки зв'язку проводила заняття і тими учнями, які потребують допомоги під час дистанційного навчання.
З 16 жовтня ліцей розпочав роботу у змішаному форматі.
У ЗО штатний розпис затверджено керівником навчального закладу;
У ЗО тарифікаційні списки встановленої форми затверджено за погодженням із профспілковим комітетом закладу;
У ЗО на посадах педагогічних працівників працюють особи, які мають відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень педагогічної підготовки, забезпечують результативність та якість своєї роботи;
У ЗО педагогічні працівники:
Виконують освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
Сприяють розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбають про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
Дотримуються академічної доброчесності та забезпечують її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
Дотримуються педагогічної етики;
Поважають гідність, права, свободи і законні інтереси усіх учасників освітнього процесу;
Захищають здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають школи здобувачам освіти, запобігають вживанню ними та іншими особами на території закладу освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
Дотримуються установчих документів та правил внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, виконують свої посадові обов’язки;
Повідомляють керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживають невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
Самооцінювання системи педагогічної діяльності закладу освіти засвідчило наступне. Учителі самостійно розробляють календарно-тематичні плани відповідно до державних стандартів загальної середньої освіти, навчальних програм, освітньої програми. Під час розроблення календарно-тематичного плану враховуються особливості окремих класів, їхня профільність, спеціалізація тощо. За підсумками навчального року вчителі самостійно або спільно з колегами аналізують результативність календарно-тематичного планування, вносять необхідні корективи. У змісті календарно-тематичного планування присутні види роботи, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями та спільними для них уміннями. Учителі самостійно визначають обсяг годин на вивчення навчальної теми, можуть змінювати послідовність вивчення тем у календарно-тематичному плані. Учителі використовують види, форми і методи роботи, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями.
Учителі розробляють або використовують інформаційні освітні ресурси під час проведення навчальних занять або обов’язкових видів роботи для учнів. З розроблених освітніх ресурсів учителі формують власне освітнє портфоліо. Вчителі розробляють або використовують електронні освітні ресурси з метою запровадження технологій дистанційного та змішаного навчання. Розроблені інформаційні ресурси оприлюднюються на сайті закладу освіти. Відбувається процес поширення та обміну педагогічним досвідом.
У закладі освіти відбувається формування в учнів суспільних цінностей через зміст навчального матеріалу предметів (курсів). Під час проведення навчальних занять в учнів виховується почуття патріотизму, поваги до державної мови, законів України. Відбувається розвиток загальнолюдських цінностей, навичок співпраці та командної роботи. Педагогічні працівники сприяють розвиткові демократичних цінностей та громадянських компетентностей учнів. Особистим прикладом виховується в учнів толерантне ставлення та взаємоповага між учасниками освітнього процесу. Учителі володіють навичками використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі, використовують у своїй роботі інформаційно-комунікаційні технології, які сприяють оволодінню учнями ключовими компетентностями. Під час проведення навчальних занять використовуються медіаресурси, можливості Інтернет-мережі.
Педагогічні працівники постійно підвищують свій професійний рівень, використовуючи різноманітні форми підвищення кваліфікації, передачі педагогічного досвіду, а також самоосвіту. Цікавляться новими тенденціями у розвитку освіти. Отримані навички та компетентності застосовують у викладацькій діяльності. Систематично аналізують і оцінюють свою роботу з метою вдосконалення власної педагогічної майстерності. Керівництвом здійснюється аналіз професійного розвитку педагогічних працівників. Педагогічні працівники беруть участь у освітніх проєктах, інноваційній та дослідно-експериментальній роботі, впроваджують нові форми та методи роботи в педагогічній діяльності.
Метою освіти у закладі був всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості.
Реалізація мети освіти ґрунтувалася на таких ціннісних орієнтирах, як:
-визнання унікальності та обдарованості кожної дитини, що забезпечується рівним доступом до освіти, забороною будь-яких форм дискримінації або відокремлення дітей на основі попереднього відбору;
-цінність дитинства, що оберігається шляхом встановлення освітніх вимог, які відповідають віковим особливостям дитини, визнання прав дитини на навчання через діяльність, зокрема гру, обмеження обсягу домашніх завдань для збільшення часу на рухову активність і творчість дитини;
-радість пізнання, що обумовлюється використанням в освітньому процесі дослідницької та проектної діяльності;
-розвиток вільної особистості шляхом підтримки самостійності, незалежного мислення, оптимізму та впевненості в собі;
-забезпечення безпеки у результаті створення атмосфери довіри і взаємоповаги, перетворення школи на безпечне місце, де запобігають насильству і цькуванню, надають необхідну підтримку;
-плекання любові до рідного краю та української культури, шанобливе ставлення до Української держави;
-формування активної громадянської позиції, відповідальності за своє життя, розвиток громади та суспільства, збереження навколишнього світу.
Вимоги до обов’язкових результатів навчання визначалися з урахуванням компетентнісного підходу.
Вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти було визначено за такими освітніми галузями:
мовно-літературна (українська мова, мови відповідних корінних народів і національних меншин; літератури; українська мова та література для корінних народів і національних меншин; іншомовна освіта);
математична; природнича;
технологічна; інформатична;
соціальна і здоров’язбережувальна; громадянська та історична;
мистецька;
фізкультурна
2.4. Атестація педпрацівників
Кадрова політика будується з урахуванням професійних вимог до вчителя, що обумовлюється інтенсивністю оновлення, модернізацією всіх компонентів освітнього процесу на всіх ступенях системи освіти і набуває значної актуальності у зв’язку з переходом закладів освіти до нового змісту, структури та терміну навчання. На кінець 2023-2024 навчального року у закладі налічується 16 педагогічних працівників. Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів. На початку навчального року видано накази по ліцею «Про створення атестаційної комісії у 2023/2024 навчальному році», «Про атестацію вчителів у 2023/2024 навчальному році та затвердження графіка атестації». Відповідно до перспективного плану атестації підлягало 4 педагогічних працівників. За результатами атестації педагогічних працівників у 2023-2024 н.р.:
Ольга КОБИЛЯН – вчитель української мови та літератури, на відповідність займаній посаді, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»; та педагогічного звання « вчитель - методист»;
Анна КОСТРИКІНА - вчитель англійської мови, на відповідність займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
Сергій ВАСИЛЕЦЬ - вчитель інформатики, на відповідність займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
Марина ЛІПТУГА – вчитель математики та фізики, на відповідність займаній посаді, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
У період атестації вчителями на високому рівні були проведені відкриті уроки, відкриті виховні заходи, організована робота щодо вивчення і впровадження прогресивного педагогічного досвіду кращих учителів.
Педагогічний колектив ліцею постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності, про що свідчить кількість вчителів, які у 2023-2024 навчальному році пройшли курси підвищення кваліфікації при Миколаївському ОІППО . З метою саморозвитку та самоосвіти, в цьому навчальному році педагоги школи брали участь в онлайн-вебінарах та конференціях освітніх порталів, за що отримали свідоцтва. Однією з форм підвищення кваліфікації є курсова перепідготовка, яка відбувається планово з урахуванням побажань педагогічних працівників щодо змісту, форм та методів проходження курсів. Впродовж року вчителі, які атестуються, проводять відкриті уроки, готують презентації з досвіду роботи, виступають з доповідями на засіданнях МО та педагогічній раді. Поряд з курсовою перепідготовкою широко застосовуються можливості самоосвітньої діяльності. Кожен педагог займається самоосвітою згідно з індивідуальним планом підвищення кваліфікації.
2.5. Методична робота
У 2023-2024 навчальному році педагогічний колектив Вознесенського ліцею працює над реалізацією науково-методичної проблеми «Реалізація сучасних підходів до освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей особистості в контексті НУШ», що знайшла відображення в роботі шкільних методичних об`єднань, педагогічних тематичних виставках, методичних заходах. Система методичної роботи в ліцеї була спрямована на розвиток творчої особистості учня, вчителя. Головні зусилля було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, який сприяв би пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, забезпеченні оптимальних умов для підготовки та роботи вчителів в умовах Нової української школи.
Планування методичної роботи включало такі основні напрямки:
- робота шкільних методичних об’єднань (ШМО);
проведення методичних оперативних нарад;
проведення групових та індивідуальних консультацій;
забезпечення самоосвіти вчителів;
створення творчих звітів педагогічних працівників;
Протягом навчального року у закладі працювало 4 шкільні методичні об’єднання вчителів:
- ШМО початкових класів (керівник Василець О.О.);
- ШМО суспільно-гуманітарного циклу (керівник Кобилян О. В.);
- ШМО природничо-математичного циклу (керівник Ліптуга М.О.);
- ШМО класних керівників (керівник Коваль К. В.).
В основі роботи ШМО лежить організація системної роботи зі здібними та обдарованими дітьми, науково-дослідницька робота вчителів та учнів, підвищення професійної компетентності вчителів відповідно до кваліфікаційної категорії та вимог НУШ.
Методична рада ліцею впродовж навчального року координувала діяльність усіх методичних структур за темою з урахуванням результатів діагностики та визначеного нею різного рівня професійної майстерності педагогів, диференційованого підходу до їх потреб, що визначало зміст діяльності основних ланок управління методичною роботою .
Впродовж року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:
про ефективність організації навчально-виховного процесу та формування компетентностей в учнів відповідно до Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти;
про результати діяльності вчителів за індивідуальними програмами роботи із здібними та обдарованими учнями;
компетентнісний розвиток учнів 5,6 класів;
про діяльність членів методичних об’єднань щодо розвитку творчого потенціалу учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;
про динаміку зростання чи спаду успішності учнів за навчальний семестр тощо.
Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації. Необхідно відзначити, що всі колективні форми методичної роботи в ліцеї використовувалися з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивченню і поширенню передового педагогічного досвіду. У роботі застосовувались такі інтерактивні форми діяльності як круглі столи, методичний діалог, тренінги, здійснювалась дієва допомога вчителям у реалізації завдань, що стоять перед педагогом. Результативною була робота всіх методичних об’єднань. Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи з проблем, над якими працюють в міжатестаційний період, зросла їх педагогічна майстерність. Учителі ліцею йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів. Педагоги активно залучаються до роботи районних методичних об’єднань вчителів-предметників, в семінарах, майстер-класах, працюють над удосконаленням форм і методів навчально-виховної діяльності для підвищення ефективності та якості навчально-виховного процесу та беруть участь у фахових конкурсах. На базі нашого ліцею був проведений семінар: «Використання новітніх освітніх технологій та штучного інтелекту на уроках інформатики, математики», (вчителі Наталя ПОПЕРЕЧНА та Сергій ВАСИЛЕЦЬ). Семінар був оцінений як такий, що проведений на високому науково-методичному рівні. Колектив Вознесенського ліцею продовжить роботу, щоб досягти нових успіхів у навчанні та вихованні учнів, в утвердженні позитивного іміджу ліцею, у виконанні нею своєї головної місії – виховання і розвитку дітей, підготовки їх до самостійного життя. Ліцей є відкритим для діалогу та співпраці у спільній меті задля кращого майбутнього нашого закладу. Колекція щасливих миттєвостей на нашому трудовому шляху у кожного різна: в одного – більша, в іншого – трішечки менша. Проте кожен ракурс вражає неповторністю, сяйвом дитячих посмішок, незабутніх моментів. Хочеться, щоб галерея професійних перемог була у кожного з нас надзвичайно великою, щоб вона постійно поповнювалася новими ракурсами, а самоосвітні кейси та портфоліо – новими методами, прийомами, інноваціями, що у свою чергу сприятиме успішній реалізації компетентнісного підходу та модернізації навчально-виховного процесу.
Річний звіт за 2022-2023 навчальний рік
https://docs.google.com/document/d/1ONTlrVBj93gP9TDuue8mbTMgprYUtOhCKs8sx1UKav4/edit?usp=sharing11:07 15.07.2023